من اسب نیستم!
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۲۰۹۰۵
قطعا ایجاد درامی پر هیجان و کنشمند با توجه به گستره رشد هنر صنعت سینما در دنیای امروز چیز چندان دشواری به نظر نمی رسد، زیرا تعلیق و سرگرمی جزو اولین و اصلیترین معیارهای ساخت و تولید اثار تلویزیونی است.
اساسا آثار و تولیدات تلویزیونی در سطح جهانی به دلیل تمرکز بر دست یابی به مخاطب عام در سطح بینالمللی فرمولهای یک دستی در تولید دارند و کمتر ریسک میکنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازی ماهی مرکب جدال انسان با انسان، انسان با زندگی، انسان با جامعه، انسان با ارزشها و انسان با پوچی و نیستی است. تعاملی بهشدت دراماتیک و اتفاقا از بطن زندگی است و باور پذیر از آب درآمده است.
فیلمساز در عین خلق موقعیت های فانتزی، جذاب و مبتکرانه به عنوان مراحل بازی، در توسعه درام خود بهشدت از یک جامعه واقعگرایانه وام گرفته است و شخصیتهایش چنان باورپذیر اند که مخاطب در اکثر لحظات می تواند با آنان همذات پنداری کند.
انسانهایی که به دلیل محرومیتهای انسانی، اجتماعی و فقر نکبت بار به بازی تن میدهند که نه تنها معامله با جانشان است؛ بلکه معاملهای بزرگتر با ارزشهای انسانی است که به تاراج رفته است.
کشتن انسانها در روایت، بازی ماهی مرکب برای عده ای سرگرمی و تفریح است! جنایت و تماشای آن برای شان هیجان انگیز و سرگرم کننده است و عدهای دیگر که برای زندگی، زنده ماندن و حداقل نیازهای حیاتی از هیچ مرزی فرو نمیمانند، به همه چیز چنگ می زنند و همچون مهره شطرنج در دست بازیگردانان بازی بی این سو و آنسو سو میروند.
بازی ماهی مرکب سرشار از تلنگرهایی است که به شدت انسان را تکان میدهد. قرار گرفتن در موقعیتهایی که برای عبور از آن باید اسب بود و نه انسان، موقعیت هایی که باید از آن پرید حتی اگر رد پاهایت بر تلی از جنازه باشد، موقعیت هایی که هیچ انتخابی به تو نمی دهد جز آنکه باید حیوان کثیف تری باشی تا بازی را برنده شوی موقعیت هایی که البته می شود انسان ماند اما فرصت پیروزی را از دست داد و لحظاتی که به شدت درخشان است و حال مخاطب خود را خوب می کند.
بازی ماهی مرکب شاهکار نیست اما عناصر تعلیق را به خوبی میشناسد، مخاطب خود را در بطن بازی قرار میدهد و میداند چگونه با روانش بازی کند. فضاسازی و طراحی صحنه آن به خوبی از آب درآمده است و فیلمساز با هوشمندی توانسته رنگ و نور را همچون یک قلم موی نقاشی در بستر سکانسها و صحنههای خود به کار گیرد و در عین رسیدن به زیباشناسی صحنه ای، مفاهیم خود را نیز در پس زمینه به مخاطب خود القا کند.
قطعا این اثر خوب و خوش ساخت همچون سایر آثار تولید شده با نقدها و کاستیهای بسیار جدی روبروست که قابل بحث و بررسی است و در این مقال کوتاه پرداختن به آنها میسر نبود.
منبع: ایرنا
کلیدواژه: کره جنوبی بازی مرکب سینمای ایران کره جنوبی بازی مرکب سینمای ایران نقد فیلم سینمای جهان بازی ماهی مرکب موقعیت هایی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۲۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روی اشتباه وحشتناک: قدرتنمایی لورکوزن در المپیکو
به گزارش "ورزش سه"، در دور رفت مرحله نیمهنهایی لیگ قهرمانان اروپا، رم و بایر لورکوزن در ورزشگاه المپیکو مقابل همدیگر قرار گرفتهاند.
بازی با برتری رم آغاز شد و با توجه به روند بازی انتظار میرفت که آنها تیمی باشند که اولین گل بازی را به ثمر خواهند رساند. در یکی از موقعیتها سانتر عالی پاردس با ضربه سر روملو لوکاکو به تیر دروازه برخورد کرد و به شکل خطرناکی به بیرون رفت.
رفته رفته بازیکنان لورکوزن خودشان را در زمین پیدا کردند و به دروازه رم نزدیک شدند. جرمی فریمپونگ در موقعیت تک به تک با دروازهبان اولین فرصت جدی لورکوزن را خلق کرد اما ضربهاش به تور کنار دروازه برخورد کرد.
در ادامه شدت پرس بازیکنان لورکوزن بیشتر شد. در دقیقه ۲۸ پاس به عقب اشتباه و عجیب ریک کارسدروپ به آلخاندرو گریمالدو رسید. او از فرصت استفاده کرد و پس از ورود به محوطه فلورین ویرتز را در مقابل دروازه صاحب توپ کرد. در ادامه ستاره جوان لورکوزن با یک بغل پای دقیق دروازه اسویلار را باز کرد.
در ادامه نیمه اول لورکوزن برتریاش را حفظ کرد و حتی چند موقعیت نصفه و نیمه هم برای زدن گل دوم داشت، اما توپ دیگری از خط دروازهها نگذشت تا برتری یک گله آنها همچنان ادامه داشته باشد.